در حال بارگذاری ...
یکشنبه 30 دی 1403
nus.ac.ir

به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر؛
دومین دوره توانمند سازی همکاران حوزه آموزش

دومین دوره کوتاه مدت دانش افزایی همکاران حوزه آموزش با حضور روسا ، معاونین، مدیران و کارشناسان آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد به مدت دو روز در مرکز رشد علم و فناوری خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

دومین دوره کوتاه مدت دانش افزایی همکاران حوزه آموزش با حضور روسا ، معاونین، مدیران و کارشناسان آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد به مدت دو روز در مرکز رشد علم و فناوری خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر صبح سه‌شنبه در آئین افتتاحیه دوره آموزشی آئین‌نامه‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی در بوشهر اظهار داشت:  امروزه نگاه دولت به دانشگاه فنی و حرفه‌ای بعنوان دانشگاه مهارت محور ویژه است و در برنامه ششم توسعه به تنها به این دانشگاه اجازه توسعه داده است؛ که با این اقدام اشتغال و توسعه پایدار و مهارت‌افزایی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به نیاز کشور به توسعه کارآفرینی و اشتغال، تصریح کرد: اشتغال دولتی جوابگوی رفع بیکاری نیست و توسعه اشتغال نیازمند مهارت‌افزایی است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این زمینه دارای جایگاه بالاتری است و  مسئوان محلی و کشوری باید نگاهی کلان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشته باشند.

منصوری نسب با اشاره به رویکرد دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی خاطرنشان کرد: ریل گذاری صورت گرفته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای صحیح بوده است و در دوره جدید شاهد فرصت‌های گران‌بهایی در این دانشگاه هستیم و نگاه وزارت علوم به دانشگاه تغییر یافته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در این دانشگاه گفت: تقویت منابع انسانی و استفاده از منابع انسانی باکیفیتی یکی از رسالت‌های دانشکاه فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیازمند بروز بودن است، اظهار داشت: منابع انسانی باید دائما در حال تغییر و نوآوری باشند. سیستمی موفق است که منابع انسانی آن به روز باشد و امیدواریم این دوره‌های آموزشی با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار شود.

منصوری‌نسب با بیان اینکه رکن دانشگاه آموزش است، تصریح کرد: اگر دانشگاهی دارای پژوهش قوی باشد، افکار عمومی به آن دانشگاه نگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه ۴۸.۲ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای متمایل شده‌اند، افزود: واکاوی ما این است که دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اعتماد عمومی و خانواده‌ها را به سمت خود جلب کرده‌اند و جامعه به این دانشگاه اعتماد پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بر افزایش تعداد دوره‌های آموزشی برای انتقال تجربیات بین مدیران و کارشناسان تاکید کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها باعث افزایش کارایی می‌شود و در بازه‌های مشخصی باید این دوره‌ها برگزار شود.

وی بر لزوم تقویت فناوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: باید به جایی برسیم که با استفاده از فناوری جدید اتفاقات میمونی در دانشگاه بیافتد و به جایی برسیم که نیازی به کاغذ در سیستم اداری نداشته باشیم.

منصوری نسب در پایان گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سربار دولت نیستند و باید با تقویت زیرساخت‌ها و کادر علمی و آموزشی دانشگاه زمینه توسعه برنامه‌های آموزشی در این دانشگاه فراهم شود.

در ادامه مراسم  محمد جامعی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای وارد یک دوره ثبات شده است و فعالیت‌ها توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: تلاش ویژه‌ای در دست اجرا است تا دانشگاه به جایگاهی که مد نظر است برسد و در صورتی که ما به عنوان مدیران و کارشناسان به این موضوع توجه نکنیم به جایگاه مد نظر نخواهیم رسید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس افزود: امیدواریم این برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی کمک کند تا همکارن دانش افزایی مناسب را کسب کنند.

وی با بیان اینکه باید نگاه کلان‌نگری به مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشته باشیم، ادامه داد: برای اینکه حذف نشویم و دانشجو در دانشگاه ما حضور یابد، باید خوب کار کنیم تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

جامعی با بیان اینکه نگاه خانواده‌ها به دانشگاه‌ها تغییر یافته است، تصریح کرد: باید ملزومات هزاره سوم را درک کنیم و باید سیستم آموزشی تغییر کند، اساتید با نیاز بازار سازگار شوند، زیرساخت‌ها و فضاها و تجهیزات باید تغییر کند.

معاون اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: دوره آموزشی آئین‌ نامه‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی با هدف ایجاد وحدت رویه، دانش افزایی و برطرف کردن مشکل فرایندهای نرم افزاری برگزار شده است در زمان حاضر160 هزار دانشجو در قالب 173 مرکز در 111 شهر کشور مشغول فعالیت است.
رضا سلطانی نسب ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی حضوری دارای 24 هزار مدرس و هیات علمی است که براساس اطلاعات منابع رسمی 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش های مختلف صنایع مشغول به کار می شوند.
وی عنوان کرد: این دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی مهارتی است که در برنامه ششم توسعه تنها دانشگاهی است که اجازه توسعه و رشد به آن داده شده است.
سلطانی نسب افزود: براساس اطلاعات منابع رسمی 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش های مختلف صنایع مشغول به کار می شوند.