در حال بارگذاری ...
یکشنبه 30 دی 1403
nus.ac.ir

وبینار هم اندیشی نظام گسترش و پذیرش دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد

وبینار هم اندیشی نظام گسترش و پذیرش دانشجو با حضور غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، علیمراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، سید محسن حسینی مقدم مدیر کل سنجش و آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان بوشهر، روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق، مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان، با هدف معرفی رشته های مراکز تابعه دانشگاه فنی حرفه ای استان بوشهر، آمایش و پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی حرفه ای استان بوشهر، هدایت تحصیلی هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان به صورت مجازی آنلاین به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی؛
وبینار هم اندیشی نظام گسترش و پذیرش دانشجو با حضور غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، علیمراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، سید محسن حسینی مقدم مدیر کل سنجش و آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان بوشهر، روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق، مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان با هدف معرفی رشته های مراکز تابعه دانشگاه فنی حرفه ای استان بوشهر، آمایش و پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی حرفه ای استان بوشهر، هدایت تحصیلی هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان به صورت مجازی آنلاین به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد.
"ترسیم فرآیند پژوهشی ارتقای هنرجویان هنرستان ها به تکنسین ماهر با نگاه به صنعت کشور امری ضروری است"
غلام رضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، هدف از این وبینار را بررسی و تعریف یک فرآیند مشترک پژوهشی از منظر انگیزش، قبول مسئولیت پذیری، یادگیری مهارت ها و ارتقای هنرجویان هنرستان ها به تکنسین ماهر از نظر کمی و کیفی در سطح جامعه پیرامونی دانستند.
غلام رضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، ضمن تاکید بر ارتباط و تعامل دانشگاه فنی و حرفه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، برنامه ریزی در جهت معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای و رشته های مهارتی به هنرستان ها و هنرجویان آن را امری ضروری و مهم دانستد.
"تعامل و همکاری حلقه گمشده اهداف تحقق - توسعه کشور و اهداف آموزش مهارتی در حوزه پیوستگی رشته ها است"
وی اضافه کرد: برای اهداف تحقق - توسعه کشور و اهداف آموزش مهارتی در حوزه پیوستگی رشته ها، تاسیس و عینا حذف رشته با رصد اشتغال(صنعت و بازارکار) چاره ای جزء تعامل و همکاری نیست.
غلام رضا کیانی؛ امروزه با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور، خانواده ها را به یک باور بنیادی در زمینه نیاز بیشتر به آموزش مهارتی را الزامی دانسته اند. در این راستا نسبت به هدایت تحصیلی هنرجویان هنرستان ها، معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای، ایجاد رشته های مورد نیاز کشور با در نظر گرفتن اشتغال و توسعه پایدار و جهش تولید ما مسئولیت اجتماعی داریم.
"آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش از ارکان اصلی آموزش متوسطه و دانشگاه هی است"
علیمراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، رشد و توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در همه جوامع و به ویژه در کشورهای توسعه یافته دارای ارتباط پیوسته و نزدیک با آموزش های فنی و حرفه ای است. در این راستا، می توان به نقش مهم و کلیدی آموزش های فنی و حرفه ای پی برد که این نوع آموزش ها در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه از جایگاه بنیادی برخوردار است.
وی افزود: یکی از ارکان اصلی آموزش ها که بتواند تمام ابعاد زندگی و تمام زمینه ها و مشاغل را در برگرفته و اکثر سطوح فناوری از ساده ترین مهارت ها تا پیچیده ترین فناوری ها را شامل شود، همین آموزش های فنی و حرفه ای است.
"آموزش های فنی و حرفه ای باید مبتنی بر تمامی ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی باشد"
علیمراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، آموزش های فنی و حرفه ای علاوه بر امر فرهنگی می بایست در سرمایه گذاری و اختصاص بهینه منابع، به منظور عملیاتی کردن اهداف بخشهای مختلف صنایع و خدمات و به نوعی به کارگیری علوم در صنایع به شمار می آید.
وی اضافه کردند: از عوامل لازم و ضروری برای توسعه و رشد کشور در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تکیه به منابع انسانی متخصص و ماهر و با کیفیت است.
در ادامه؛
سید محسن حسینی مقدم مدیر کل سنجش و آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، به ارئه مطالب معرفی رشته- محل های دانشگاه فنی و حرفه ای و مراکز تابعه دانشگاه فنی وحرفه ای استان بوشهر پرداختند.
"اشتغال دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای وضعیت مطلوب دارد"
اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان بوشهر؛ وضعیت دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای نسبت به همه دانشگاه ها وضعیت مطلوب تری دارد و میانگین تقریبا 60 درصد است. نگاه دانشگاه رصد دانش آموختگان است و این نقطه عطف دانشگاه است.
"ترویج آموزش فنی و حرفه ای و گسترش رشته ها با توجه به شرایط اقتصادی و قطب صنعتی استان بوشهر ضروری است"
وی اضافه کرد: استان بوشهر با توجه به شرایط اقتصادی و قطب صنعتی بودنش نیاز به ترویج آموزش فنی و حرفه ای و گسترش رشته ها دارد. در این راستا ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای کنگان و اخذ مجوز رشته های جدید برای مراکز تابعه استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان پس از نشست های متعدد و رصد سند چشم انداز استان و نیاز بازار کار پس از ارائه پیشنهاد به دانشگاه فنی و حرفه ای مجوز آن رشته

 ها اخذ و به سبد دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه شد.
"نقش مشاورین هنرستان ها در معرفی رشته ها و هدایت تحصیلی هنرجویان کلیدی ست"
اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان بوشهر؛ نقش مشاورین در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش را مهم و کلیدی دانستند. ما باید مشاوران خود را در آموزش و پرورش تقویت کنیم . در این راستا ما وظیفه داریم از ظرفیت معاونین، مدیران و کارشناسان آموزشی مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر جهت اعزام به  مناطق 10 گانه استان و تشریح ماموریت و اهداف دانشگاه بپردازیم.
روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر