در حال بارگذاری ...
دوشنبه 1 بهمن 1403
nus.ac.ir

نشست ساماندهی و مدیریت آموزش عالی استان بوشهر با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم

نشست مدیریت آموزش عالی استان با حضور دکتر غلامرضا رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده هنر و معماری _ دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در نشست ساماندهی و مدیریت آموزش عالی استان بوشهر، ضمن تبین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای در استان و ماموریت گرا بودن این دانشگاه به ویژه با تقویت زیر ساخت ها، به روزرسانی شدن سرفصل های درسی و رشته ها مبتنی بر نیاز صنعت و مهارت آموزی جامعه پیرامونی، توجه به کارآفرینی و ایجاد هسته های نوآور با استقرار کانون های خلاقیت و نوآوری، به روز رسانی تجهیزات کار گاهی و آزمایشگاهی، افزایش سرانه فضا آموزشی، آمایش رشته ها، ساماندهی مطلوب و موثر در منابع انسانی، آموزشی، پژوهشی، میزان افزایش رشته ها و پذیرش دانشجو و ... و اقناع جامعه از ذی اثر بودن آموزش های عالی مهارتی و افزایش اعتماد جامعه لازم است این دانشگاه در استان ها متولی آموزش های عالی مهارتی در استان باشدً و همه زیر نظام های آموزشی دوره های کوتاه مدت برای دانشجویان در دانشگاه فنی طی کنند و صلاحیت های حرفه ای را اخذ نمایند.
 


دکتر غلامرضا رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن صحه گذاشتن بر نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در کل کشور و به ویژه آموزش های مهارتی تشکیل سه کارگروه در استان بوشهر را مهم و الزامی برشمرده و تاکید بر آن داشتند:
که عبارت اند :
١. کارگروه کیفیت آموزش به مسئولیت دانشگاه خلیج فارس بوشهر
٢.کارگروه سلامت اخلاق علمی به ویژه پژوهش، رساله، مقالات به مسئولیت دانشگاه خلیج فارس بوشهر
٣.کارگروه آموزش های مهارتی و مهارت آموزی کلیه دانشجویان زیر نظام های آموزشی به مسئولیت دانشگاه فنی وحرفه ای استان بوشهر


دکتر اکبر منصوری نسب، نکته مهم این بود که حضور دکتر غلامرضا رحیمی در هفته پژوهش و جلساتی که با دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و دکتر محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور داشتند بر نگاه موثر و مفید ایشان در اثر گذاری دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال، کارآفرینی، تربیت تکنسین و تربیت منابع انسانی با صلاحیت حرفه ای مشهود بود به نحوی که دائما بر استفاده از ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید مَی کردند.